15 януари 2019 г.




АНАЛИЗ НА ПОДГОТОВКАТА И ВОЙСКОВИЯ РЕД ЗА 2018 ГОДИНА
В АВИОБАЗА БЕЗМЕР.





        Успешно изпълнение на поставените от Командването на ВВС цели и задачи, въпреки значителното забавяне на възобновяването на плановата летателна дейност отчете База за предно разполагане – Безмер на състоялия се на 14 януари Анализ на подготовката и войсковия ред през 2018 г. От командването на ВВС присъства заместник-началникът на щаба на ВВС полк. Евгени Генчев. „Въпреки трудностите и огромното натоварване на личния състав, базата успешно участва в по-голямата част от планираните през годината летателни тренировки и учения”, обобщи заместник-командирът на базата подп. Димитров.

        През изтеклата година са изпълнени повече от 500 полета денем, в прости и сложни метеорологични условия за участие в летателни учения и тренировки, както и за поддържане на придобитите вече подготовки от летателния състав. Личният състав на авиобазата е участвал със сили и средства и в осигуряването на летателната дейност на Специализирания отряд „Въздушно наблюдение“ към Главна дирекция „Гранична полиция“ на МВР, както и като запасно летище на формирования от състава на ВВС.
        Инженерно-техническият състав положи всички усилия за осигуряване изпълнението на план-графика за летателна подготовка и удължаване на ресурса на авиационната техника, въпреки недостигът на резервни части, неритмичната доставка на консумативи, горива, масла и специални течности. Положителен е фактът, че в края на годината бе подписан договор за капитално-възстановителен ремонт на самолети Су-25.
        Започна процесът по обновяване на съществуващите и инсталиране на нови средства за КИНП на летището, който ще продължи и през 2019 г.
        Значителни бяха и усилията на личния състав от логистиката за поддържане инфраструктурата на летището в заповяданата готовност , както и за подобряване на сградния фонд на базата.
        Основни предизвикателства през 2018 година бяха значителния брой вакантни длъжности и ограниченото ресурсно осигуряване. Това се явява и като допълнителен рисков фактор за съхраняване на приемствеността между поколенията – за летателния, инженерно-техническия и осигуряващия състав.